OBS! Nettleseren din er utdatert. Vi anbefaler at du laster ned en annen, moderne nettleser som Google Chrome, Firefox eller Microsoft Edge.

IMPORTANT! Your browser is out of date. We recommend that you download a more modern browser like Google Chrome, Firefox or Microsoft Edge.

Du er her:

Bli Med

Hadsel kommune som vertskommune, ønsker med dette prosjektet, i tett samarbeid med Hadsel videregående skole, å skape et trygt og godt miljø for elevene i målgruppen 16-24 år.

Mange elever har få eller ingen aktiviteter på sin fritid. For mange elever fullfører ikke videregående opplæring, spesielt i Vesterålen og i Hadsel kommune.

Prosjektet har som hovedmål å forsterke tilbudet til elever og lærlinger i aldersgruppen 16 – 24 år på fritiden. Prosjektet skal bidra til at ungdommene opplever en bedre og mer meningsfull hverdag, slik at flere fullfører videregående opplæring.

Hadsel skal oppleves som en trygg kommune å flytte til, og det skal også føles trygt for foresatte at deres ungdom bor i Hadsel (hybelboere).

«Bli med» skal i all hovedsak innrette ressursene på tiltak for å møte og treffe ungdommene på områder de selv er med på å bestemme. Dette kan være alt fra kurs for hybelboere, sosiale sammenkomster, friluftsliv, idrett, kultur og tilgang på målrettede helsetjenester.

Målgruppe:

logo for Bli med - Klikk for stort bilde
  • Elever/ungdommer som bor i Hadsel
  • Lærlinger som jobber og bor i Hadsel
  • Ungdommer som har avsluttet skolen og er tilknyttet OT tjenesten
  • Ungdommer som går på yrkesfag
  • Venner av ungdom som bor i Hadsel.