OBS! Nettleseren din er utdatert. Vi anbefaler at du laster ned en annen, moderne nettleser som Google Chrome, Firefox eller Microsoft Edge.

IMPORTANT! Your browser is out of date. We recommend that you download a more modern browser like Google Chrome, Firefox or Microsoft Edge.

Du er her:

Oversikter og søknadsfrister

Innenfor Elev- og lærlingetjenesten har vi samlet mye god faglig og menneskelig kompetanse. Alle har et tett samarbeid for å utnytte hverandres kvaliteter og kompetanse. På den måten kan vi sammen gi deg som elev best mulig tilpasset opplæring.

Vi arbeider for at du skal få en god skolehverdag og vi kan hjelpe til med å løse store og små utfordringer.

Du er velkommen til å ta kontakt!

Søknadsfrister Videregående skole:

1. februar - Frist for oppmelding til privatisteksamen vår.

1. februar  - Søkere med fortrinn eller individuell behandling.
Du søker på vigo.no Husk vedleggsskjema. Søking som lærekandidat med spesialundervisning, søkere med behov for spesialundervisning, eller minoritetsspråklige søkere.

1. mars - Søknadsfrist fellesinntak. Du søker på vigo.no

Ca. 8. juli - 1. gangs inntak til skole. Du får svar på om du har fått plass eller om du står på venteliste.

Ca. 17. juli - Svarfrist etter 1. gangs inntak.
Husk å svare på vigo.no og kontroller at du har krysset av riktig.

Ca. 4. august - 2. gangs inntak til videregående skole. Det er også mulig å sette seg opp på lokal venteliste fra denne datoen. Dette gjelder elever som ikke har søkt skoleplass via Vigo. Se mer informasjon på skolens hjemmeside.

15. september - Frist for oppmelding til privatisteksamen høst.

1. november - Frist for å avbryte videregående utdanning uten tap av ungdomsrett.

Høyere utdanning:
1. mars
- Søknadsfrist for særskilt opptak til universiteter og høgskole.
15. april - Søknadsfrist for utdanninger i samordna opptak.