Ungdomsbedrifter ved Hadsel vgs.

Mjølner UB består av 5 engasjerte elever som går medieproduksjon
ved Hadsel VGS. Vi tilbyr video-produksjon, grafisk design og foto,
og hjelper deg eller din bedrift å nå fram til kunder.

Mjølner UB

Mjølner UB har laget to filmer for å reklamere for seg selv. Den ene filmen vant Gründeridol.

Se her - den ligger på Hadsel VGS sin facebookside

Reflexit UB er en ungdomsbedrift etablert av 10 elever på Hadsel VGS studiested Stokmarknes. Vi vil gjøre det enklere å bruke refleks ved å utvikle en refleks som kan festes til mobilen, slik at du kan ha den med deg uansett hvor du går. Bare fire av 10 nordmenn bruker refleks, og dette vil vi være med å endre på. Vår visjon er «bli sett».

Cor Meum UB er en ungdomsbedrift stiftet på Hadsel VGS avd. Stokmarknes. Vi vil utvikle et brettspill med tema førstehjelp. Spillet skal være både praktisk og teoretisk, og lære spillerne om grunnleggende førstehjelp.

Cor meum UBHvor lang tid tar det før ambulansen kommer der du bor? Hvis svaret, som i Oslo på sitt beste er åtte minutter, bruker jeg å si ”prøv å holde pusten i åtte minutter”. Da skjønner alle at hvis du gjør det er du død. Det betyr at du og jeg må ta initiativ. (Sagt av tidligere president i Norges Røde Kors, Sven Mollekleiv).
Mer enn 2500 mennesker faller om med akutt og uventet hjertestans hvert år. Bare 1-2 % overlever.

Grunnleggende kunnskaper om førstehjelp er nøkkelen til å få denne prosenten drastisk opp. Dette vil vi bidra med -  fordi, alle hjerter skal banke i trygghet.

Paranormal UB

utfører medieoppdrag innenfor foto, film og grafiske uttrykk.